En limtillverkares ansvar håller
För oss är ansvar lika med vårt arbetssätt på Kiilto – en långsiktig och pålitlig hantering av produkter, funktioner och partnerskap. Det innebär aktiviteter som stödjer en hållbar utveckling och att aktivt söka sätt att påverka framtiden. I vårt ansvarstagande lägger vi fokus på miljön och produkternas säkerhet, människornas välbefinnande och en framgångsrik företagsverksamhet.
Våra intressegrupper värdesätter vårt ansvarstagande
Våra kunder förväntar sig att vi levererar trygga och högklassiga produkter. De värdesätter en bra kundservice och förfaringssätt som gör deras eget arbete säkrare och enklare. Precis som våra andra intressegrupper är också våra kunder intresserade av Kiilto som företag, arbetsgivare och aktör i samhället och de värdesätter det faktum att Kiilto är finskt och lokalt tillgängligt.
Vi rapporterar om vårt ansvarstagande
Vår verksamhet följer principerna som fastställts i standarden om samhällsansvar, ISO 26000. Vi rapporterar om vårt företagsansvar vart tredje år i enlighet med GRI G4 (Global Reporting Initiative)-riktlinjerna. Vi uppdaterar och publicerar nyckeltalen för företagsansvaret årligen.
Konkreta åtgärder är det bästa beviset på en ansvarstagande attityd. Du kan läsa mer om dem längst ned på sidan under rubriken Nyheter/Ansvarstagande. Om du vill veta mer om vårt arbete för att ta ansvar, läs vår senaste företagsansvarsrapport.