Vi söker en säljare av våra byggprodukter till vårt team i Stockholm

Kiilto är ett finskt familjeägt företag, etablerat år 1919. Vi har en uttalad vision fram till år 2080 som är baserad på miljöledarskap, närhet och engagemang för framtiden. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför kemiska produkter med tillhörande tjänster inom fyra affärsområden: bygg, industrilim och flamskydd, professionell hygien samt konsument hygien. Vi verkar i 11 länder och har cirka 1 000 anställda. I Sverige marknadsför vi varumärkena Kiilto Pro och DAX. Läs mera om företaget www.kiilto.se

Kiilto AB har huvudkontor och produktion i Örnsköldsvik. Produktion återfinns även i Hallstahammar och i Stockholm finns säljkontor samt centrallager. Utöver detta finns ett flertal lokala säljkontor runt om i landet. I Sverige omsätter bolaget 400 miljoner SEK och har ca 50 anställda. Läs mera om koncernen här www.kiilto.com

Vi söker nu en säljare av våra byggprodukter till vårt team i Stockholm.

Vill du arbeta med ett expansivt och nytänkande bolag inom byggsektorn? Brinner du för att jobba med försäljning till proffsanvändare av byggprodukter samt har ett starkt affärs- och kundfokus? Då kan du vara den säljaren vi söker till Kiilto!

Tjänsten:

Kiilto är inne i en expansiv fas och behöver utöka säljstyrkan inom affärsområdet bygg med en produktsäljare placerad i Stockholm. Vi söker därför en driven person som ska fokusera på nykundsförsäljning till proffskunder som levererar underentreprenader (främst inom plattsättning och golvläggning) samt bearbetning av befintliga proffskunder och till viss del återförsäljare.

I rollen som Produktsäljare Bygg kommer du att ha en nyckelroll i företaget där ditt arbetsområde huvudsakligen är i Stockholm med omnejd. Vi erbjuder mycket goda möjligheter att växa och utvecklas med företaget.

Dina arbetsuppgifter:

Tjänsten innebär att aktivt bearbeta potentiella proffskunder, dvs kunder som i sina egna verksamheter använder våra byggprodukter, samt underhålla och utveckla våra befintliga kundrelationer med proffskunder och återförsäljare. I rollen som Produktsäljare Bygg säkerställer du ett målinriktat arbete med ansvar för din egen pipeline, planerar och genomför kundbesök, aktiviteter, kundutbildningar och ger teknisk support. Vi söker en branscherfaren, praktiskt- och eller tekniskt utbildad person med affärstänk och kommersiellt intresse för försäljning till kunder inom byggsektorn.

• Det är viktigt att du har ett starkt eget driv och sporras av att arbeta strukturerat mot gemensamt uppsatta mål.
  • Du tycker om/älskar att göra affärer och lyckas etablera nya relationer och förädla befintliga kundrelationer genom att alltid leverera bästa möjliga kundupplevelse.
  • Du känner väl till och är intresserad av de kategorier av byggprodukter som Kiilto tillverkar och distribuerar.
  • Du arbetar bra självständigt men uppskattar också att vara en del i vårt säljteam och att samarbeta med kollegor.
  • Du trivs bra i byggsvängen och du har ett stort branschnätverk som du tar användning av i din vardag.

Som person är du:

• ambitiös, självgående och initiativtagande
  • positiv, kommunikativ och problemlösande
  • affärsmannamässig, strukturerad och fokuserad

Vi erbjuder:

• Ett utvecklande och stimulerande arbete i en kreativ miljö
  • En nyckelroll i ett starkt säljteam
  • Bra marknadsmässig grundlön, säljbonus, bil samt mycket attraktiva förmåner
  • Placering i Stockholm
  • Heltid
  • Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen till ett välmående tillväxtföretag som ligger i framkant gällande miljö och hållbarhet, investerar i sin personal, har en platt organisation som präglas av entreprenörsanda med högt i tak och en stor dos av arbetsglädje.

Vill du veta mer? Du är välkommen att kontakta Thérèse Grivérus på SalesOnly. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningarna via mail, använd istället länken som du finner i annonsen.